Labels

A KEEPER (5) Advertisement (5) announcement (3) Apam (20) Articles (3) Awards (24) Beef (5) Bread (120) Brownies (15) Cakes (113) Charity (6) Chicken (17) Chiffon (12) Contest (5) Cookies (65) Crafts (1) Cuppies Design (56) Dedication (57) Dessert (3) Donut (6) Drinks (10) Equipments (6) Fish (5) Fondant (1) Gifts (1) Health (1) HELP (1) Information (4) Ingredients (6) Islam (4) Jalan-jalan Cari Makan (2) Kuih-muih (99) Lauk-pauk (117) MANUALS (2) Muffins (38) MY BOOK (3) Orders (3) Pasta (12) Pies n Pastry (21) Pies/Pastry/Puffs (5) Pudding (9) Ramblings (22) Rice n Noodles (52) Seafood (7) Snacks (36) Step-by-Step (9) Stories (14) Tag (9) Trips (8) Vegetables (7) Video (3) Western (11)

Search This Blog

Loading...

Wednesday, June 6, 2012

Soalan Lazim...

Soalan lazim yang kerap diterima oleh MamaFaMi ialah...

MAMA MASAK APA HARI NI?

Ish ish ish... kalaulah korang ni semua kenal betul siapa dia MamaFaMi yang sebenarnya.. mesti korang tak tergamak nak tanya soalan tu... ahahaha... MamaFaMi adalah seorang insan yang sangaaaatlah tak berapa rajin nak memasak. Tetapi kalau apa yang MamaFaMi masak tu dimakan dengan berselera sekali oleh si pemakan... maka akan membuak-buaklah kembali semangat nak memasak dalam diri ini... hihihi... hakikat dan realiti! Itu sangat pasti! Tapi kalau ler dah penat-penat paksa diri memasak dan orang makan macam nak tak nak je... mulalah datang mood nak boikot memasak!

Hari ni... mood suam kuku sebenarnya... tapi insyaAllah masak juga. Bersebab tu! Sebabnya, mak mama ada kat rumah... takkan nak biar mak kelaparan pulak kan. Kalau anak-anak, boleh juga mama auta kan... hahaha...

Jadinya, untuk sarapan.... thaaa dhaaa....



Untuk lunch..... ini jer......




Dinner mama dan hubby..... tapi taklah semuanya... mana-mana yang berkenan di qolbu je la....



InsyaAllah esok ada entry baru okay... ada resepi... ni mama bagi intai sikit je, apa yang sedang beratur untuk posing esok ye..... tunggu.......




Okay... selamat malam....

5 comments:

  1. hehe...mama ni sama dgn kak zana tau, bila masak terpaksa, org yg mkn nak taknak tu....hemm..alamat kering la dapur. korang makanlah kat luar!
    sedapnya nasi goreng mama, lama cuti masak ni, asyik berjimba sana sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... maknanya mama tidak keseorangan di sini... berteman rupanya! Mau tak hangin.. dah penat masak, orang makan macam terpaksa... menanahhhh mata tengok... hihihi....

      Delete
  2. Assalam Mama cayang...waaah malas2 pun Mama masak menyelerakan, mesti mak Mama puji habis, anaknya ni pandai melayan tekak dia...hehe. Mama ni apa lah taauu, kasi intai2 jek resepi baru kat bawah tu.....mcm cipon kapkek jek Ma....cepat2 la tayang...iiishhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Ummi cayang.... ish sabor ler.. jaaap je lagi... lagi sejam. Leh tunggu kan? Sedap ooo resepi tu. Dah tiga kali buat! Itu pun atas permintaan tau. Kalau dah atas permintaan tu, maksudnya resepi tu memang sedap... mmmmmmmmm... terasa rasa di tekak ku ini... ahaks....

      Delete
  3. the way you said...ni jer ...huhuhu...understatement tuuuuu....baik punya lauk tuu



    sis,i hate that thingy thing you have to type bila nak publish tuuu...mak teh selalunya 2/3 kali baru betoi...tolong la this old lady

    ReplyDelete

Please feel free to drop a comment or two... much appreciated... thank you!