Labels

A KEEPER (5) Advertisement (5) announcement (4) Apam (20) Articles (3) Awards (24) Beef (5) Bread (120) Brownies (15) Cakes (113) Charity (6) Chicken (17) Chiffon (12) Contest (5) Cookies (65) Crafts (1) Cuppies Design (56) Dedication (57) Dessert (3) Donut (6) Drinks (10) Equipments (6) Fish (5) Fondant (1) Gifts (1) Health (1) HELP (1) Information (4) Ingredients (6) Islam (4) Jalan-jalan Cari Makan (2) Kuih-muih (99) Lauk-pauk (118) MANUALS (2) Muffins (39) MY BOOK (3) Orders (3) Pasta (12) Pies n Pastry (21) Pies/Pastry/Puffs (5) Pudding (9) Ramblings (22) Rice n Noodles (52) Seafood (7) Snacks (36) Step-by-Step (9) Stories (14) Tag (9) Trips (8) Vegetables (7) Video (3) Western (11)

Search This Blog

Loading...

Thursday, November 11, 2010

Daging Masak Kicap

T.H.E R.A.M.B.L.I.N.G.S

Yesterday I had a few doubts... which makes me restless and ended up feeling tired...

Firstly, I kept thinking whether to bake the Mama Carries cookies, ordered by a friend of mine, or not. Finally made up my mind, not to do it as I am not in the mood actually. Ended up.... mopping the whole house instead...

Secondly, had to decide whether to bake another batch of 100 pieces tart shells yesterday night or this morning. For the very first time, after a good few thousands of tart shells that I've made before, yesterday I burnt TWO trays of tart shells! Huwaaaaaaa... I must have done something really bad to be 'paid cash' by Allah. Please Allah forgive me for my negligence.... Allah hu Akbar! After dinner, I sat down preparing another set of 100 pieces. It's time consuming, but I don't have a choice because Kak Long'g going to collect them this morning. Alhamdulillah, this time, they came out nice. I just hope that Kak Long thinks the same.

T.H.E R.E.C.I.P.E

Recipe to be shared today is a meat dish adapted from Ros's Blog. Thanks Ros for sharing. Your mouthwatering photos never fail to make me drool!

Daging Masak Kicap
DAGING MASAK KICAP

Ingredients :

400 g topside beef ~ sliced thinly
2 medium potatoes ~ cleaned, sliced thinly and fry. Set aside.
3 tablespoon sweet soya sauce
1 tablespoon thick soya sauce (I didn't put this in. Stock not available!)
1/2 onion
2 inch ginger
1 clove garlic
2 tablespoons chillie paste
1 cinnamon stick
2 pieces star anise
1/2 cup water
cooking oil
1/2 Holland onion ~ cut into 1/4-inch thick slices and separated into rings

Method :

1. Mince onion, ginger and garlic to form paste.
2, Heat oil in a wok and add in cinnamon stick and star anise. Add in the minced paste and fry till fragrant.
3. Pour in sweet soya sauce and thick soya sauce. Stir. Add in the tender beef and 1/2 cup of water. Make sure the gravy covers the beef. Let it simmer till beef is tender.
4. Add in sugar and salt to taste, if necessary. Just before removing from heat, add in the onion rings and the fried potato. Stir for another 5 minutes and ready to serve

Daging Masak Kicap

DAGING MASAK KICAP
Sumber : Ros Jintanmanis

Bahan-bahanya :
400 gram daging boneless ( dihiris nipis-nipis atau di potong dadu kecil)
2 biji kentang sederhana besar ~ dikupas, dihiris sederhana tebal, digoreng dan ketepikan (*Mama tambah)
3 sudu besar kicap manis
1 sudu besar kicap pekat
1/2 biji bawang besar
2 inci halia
1 biji bawang putih
2 sudu besar lada kisar ( ni kalau nak ganti dengan hirisan cili padi pun boleh)
1 batang kayu manis
2 kuntum bunga lawang
1/2 cawan air
sedikit minyak untuk menumis
1/2 biji bawang besar ( dihiris kasar)

Caranya
1. Mula-mula blender bawang besar, bawang putih dah halia hingga hancur, ( kalau nak hiris nipis pun boleh) panaskan minyak dan tumis kayu manis dan bunga lawang, kemudian curah bahan kisar tadi dan lada kisar, tumis hingga naik bau dan agak garing.

2. Kemudian masukkan kicap manis dan kicap pekat, selepas itu masukka daging dan 1/2 cawan air, pastikan daging tenggelam, masak daging hingga empuk dan kuah kicap tadi menjadi pekat, sesuaikan rasa, masukkan garam dan sudu kecil gula, jika daging belum empuk boleh tambah air, akhir sekali masukkan bawang besar yang dihiris kasar dan kacau hingga bawang agak layu, angkat dan hidangkan. Selamat Mencuba.

( kalau nak rebus daging sampai empuk pun boleh, bila masak tu boleh kurangkan kuantiti airnya)


Have a nice day!

7 comments:

  1. mama.., bak sini nasi putih sepinggan..lauk daging kicap dah ada ni..!he..he..

    ReplyDelete
  2. makan ngan nasi panas2 sedapp ni....nakk sikitt..he..he..

    ReplyDelete
  3. salam mama!!! aiii misssss uuuuuu!!!!! daging masak kicap atau kicap2 ni mmg kita suke! mcm kak am ckp nak nasik putih sepinggan tp letak 3 sudu penuh jerrr ya daging nak lebih2 wakakakaka...

    ReplyDelete
  4. mama..kak ham lapo la...daging masak kicap ada lagi ke?

    have a nice day to u too...

    ReplyDelete
  5. terancam kita tgk daging kicap tue

    ReplyDelete
  6. moral of the stowey...badan ma letih tuuuu...dia mintak 4d3n trip ehehheeh. oohh kita ngan masak kicap emang soulmate LOL

    ReplyDelete
  7. salam, ingatkan ma'chik's je yang banyak kala ada penyakit M ( bukan je Malas,tp jgk penyakit xde Mood,kena dtg Momentum dan segalanya tp dh start tu cam tak leh stop lak...

    ReplyDelete

Please feel free to drop a comment or two... much appreciated... thank you!