Labels

A KEEPER (9) Advertisement (5) Airfryer (1) announcement (4) Apam (21) Articles (3) Awards (24) Beef (7) Bread (135) Brownies (15) Cakes (131) Charity (6) Chicken (17) Chiffon (12) Contest (5) Cookies (68) Crafts (1) Cuppies Design (56) Dedication (57) Dessert (4) Donut (6) Drinks (10) Equipments (6) Fish (6) Flashback (1) Fondant (1) Gifts (1) Health (4) HELP (2) Information (4) Ingredients (7) Islam (4) Jalan-jalan Cari Makan (2) Kuih-muih (112) Lauk-pauk (129) MANUALS (2) Muffins (41) MY BOOK (3) Orders (3) Pasta (15) Phillips AirFryer (2) Pies n Pastry (21) Pies/Pastry/Puffs (5) Pudding (10) Ramblings (25) Rice n Noodles (60) Seafood (7) Snacks (37) Step-by-Step (15) Stories (14) Tag (9) Trips (12) Vegetables (7) Video (3) Western (15)

Search This Blog

Loading...

Thursday, October 9, 2014

Seafood Pasta Aglio Olio

T.H.E R.A.M.B.L.I.N.G.S

Madu dan Kayu Manis - siapa pernah terfikir?


LEMAH : kajian baru-baru ini menunjukkan gula yang terkandung di dalam madu adalah sangat membantu dalam mengembalikan kekuatan badan berbanding gula buatan. masyarakat yang mengambil madu dan serbuk kayu manis dengan ratio yang sama didapati lebih peka dan flexible. Dr. Milton , yang menjalankan kajian ini , mengatakan separuh sudu besar madu yang diminum bersama segelas air yang dicampur dengan serbuk kayu manis, jika diambil setiap hari selepas gosok gigi dan tengah hari (sekitar 3 petang) - akan mengembalikan kecerdasan badan dalam masa seminggu.

SUKAR BERNAFAS : penduduk di Amerika selatan berkumur dengan satu sudu madu dan serbuk kayu manis dicampur dengan air suam , sebagai rutin harian pertama pada waktu pagi , bagi membolehkan pernafasan mereka sentiasa segar sepanjang hari.

KURANG @ HILANG PENDENGARAN : Pagi hari dan malam - madu dan serbuk kayu manis diambil pada sukatan yang sama boleh mengembalikan pendengaran.

Rujukan : Dr Zulkifli Sharif

Allah sebaik-baik penyembuh , Dia menurunkan penyakit dan Dari Dia disembuhkan segala Penyakit.Assyafi , Arrahman ArRahim.Kepada Allah kita mohon pertolongan...wa iza marid tu fahuyashfin!!

T.H.E R.E.C.I.P.E


SEAFOOD PASTA AGLIO OLIO
Posted by MamaFaMi

Ingredients :

3 tablespoons extra virgin olive oil
4 cloves garlic - minced
1 teaspoon roasted chilli flakes
5 prawns - peeled and deveined
3 squids - cleaned and cut into rings
1 teaspoon capers
150g  angel hair
salt to taste

1 tsp chopped fresh parsley
grated cheese

Method :

1. To prepare the prawn stock, place the head and the shell of the prawns in a small pot and add 1/2 cup water. Bring to boil. Remove from heat and set aside.
2. Boil pasta angel hair till al dente, remove from heat and drain water. Rinse pasta under cold water and add a bit of olive oil to them so that they don't stick. Set aside.
3. In a skillet, heat about 3 tablespoons of olive oil. Saute the garlic and roasted chillie flakes till fragrant.
4. Add in the prawns, squids and capers. Add in the prawn stock.
5. Once the prawns start to change color, toss in the boiled angel hair and salt. Stir to mix. Remove from heat.
6. When serving, sprinkle some freshly chopped parsley and some grated cheese. Enjoy!



Have a nice day!


8 comments:

  1. Hi MamaFaMi! I also read that cinnamon is good to control blood sugar. I tried the cinnamon and honey drink but did not keep up (as usual lah...). Anyway, your seafood pasta looks scrumptious. Sedap habis!

    ReplyDelete
  2. Madu dan serbuk kayu manis menambahkan kesuburan. Alhamdulillah berkesan untuk saya dan suami. Tapi pastikan gunakan sudu plastik dan makan masa perut kosong

    ReplyDelete
  3. Yummy pasta..heavenly
    Mak teh nak cuba honey n kkm..sbb la ni asyik lemah je bdn

    ReplyDelete
  4. i like seafood mama apa lagi dlm pasta waduhhh terlioqq

    ReplyDelete
  5. Salam rindu & salam aidiladha wat mama..nmpak jek seafood pasta laju jer kita terjah dapur mama..hehe!! Ada belen ke lg pasta tu?

    ReplyDelete
  6. mamaaaa!!!! rinduuuunyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  7. burp alhamdulillah kenyang layan gambar hihi

    ReplyDelete
  8. Terima kasih mama berkongsi resepi... boleh try ni, kalau tak asyik spagetti bolognese je..

    Jemput singgah di blog http://rayyanshopz.blogspot.com

    ReplyDelete

Please feel free to drop a comment or two... much appreciated... thank you!