Labels

A KEEPER (5) Advertisement (5) announcement (4) Apam (20) Articles (3) Awards (24) Beef (5) Bread (120) Brownies (15) Cakes (113) Charity (6) Chicken (17) Chiffon (12) Contest (5) Cookies (65) Crafts (1) Cuppies Design (56) Dedication (57) Dessert (3) Donut (6) Drinks (10) Equipments (6) Fish (5) Fondant (1) Gifts (1) Health (1) HELP (1) Information (4) Ingredients (6) Islam (4) Jalan-jalan Cari Makan (2) Kuih-muih (99) Lauk-pauk (118) MANUALS (2) Muffins (39) MY BOOK (3) Orders (3) Pasta (12) Pies n Pastry (21) Pies/Pastry/Puffs (5) Pudding (9) Ramblings (22) Rice n Noodles (52) Seafood (7) Snacks (36) Step-by-Step (9) Stories (14) Tag (9) Trips (8) Vegetables (7) Video (3) Western (11)

Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 2, 2012

Lauk transformasi????

Kerja rumah belum selesai, tapi rasa macam nak upload gambar yang tak berapa cantik di mata orang tapi cantik di mata mama... ahahaha.. apalah poyo bebenor bunyinya... Ini lauk yang dikitar semula dari lauk semalam. Ayam goreng tu ditransformasikan menjadi Ayam Masak Kicap. Sambal ikan bilis ada lagi... gandingkan aje bersama dengan sayur kobis. Alhamdulillah syukur....

Sorrylah ye Watie, hari ni tak ada sambal udang... hehehe....

Ayam Masak Kicap

Sayur kobis goreng

Selamat menjamu selera mata.....


8 comments:

  1. tetiba hati terpanggil utk masuk sini...hebat sgt tajuknya... nak tgk mcm mana rupa lauk transformasi... hehe...memang mengiurkan walaupun ia hanyalah ayam masak kicap...my feveret tu... ^__^

    ReplyDelete
  2. berjimat cermat... hehe.. kagum sy melihat perubahannya..

    ReplyDelete
  3. Wowwww......i like the ayam masak kicap....

    ReplyDelete
  4. A lot of gerai lauk likes to transform the leftover fried chicken to ayam masak merah.

    ReplyDelete
  5. tgk je dah tau sodap... btw done follow - Noob

    ReplyDelete
  6. hehehe..kalau kita kan Mama..tranformasi dari lauk tu makan dengan nasi...jadi cicah dengan roti adalah..hahaha...Ada2 aje mama ni!

    ReplyDelete
  7. Salam mama Hihi...lauk transfomasi ..ok sedap dan tidak membazir....akak suka sangat. Akak pun jika ayam goreng atau leftover Kfc tak habis kita carik carikan isinya dan jadikan ramuan nasi goreng..haha sedap.

    ReplyDelete

Please feel free to drop a comment or two... much appreciated... thank you!